مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پس از مصاف این تیم برابر گل‌گهر به شرح زیر است:

صحبت آغازین؟

اصلا دوست نداشتم به کنفرانس بیایم. به احترام شما خبرنگاران آمدم. اتفاقاتی در این فوتبال می‌افتد که آدم تعجب می‌کند. من تیمم دو سه روز کار کرده و تمرین کرده است. آمده‌ایم اینجا و در جلسه فنی شرکت کردیم و سپس سوار اتوبوس شده‌ایم و در استادیوم به ما می‌گویند دو بازیکنت نمی‌توانند بازی کنند. نمی‌توانستند این موضوع را روز قبل بگویند؟ یا در جلسه هماهنگی به ما اطلاع دهند؟ ساعت نامه را ببینید. ۱۳:۲۹ به ما نامه زده‌اند. دیروز وقتی دستیارم به من گفت چند بازیکن با خودمان به سیرجان ببریم؟ گفتم هرچه بازیکن داریم، ببریم. این اتفاقی که افتاد برای من قابل پیش بینی بود. بالاخره می‌دانم با کی بازی دارم. از بازیکنانم خواستم با توجه به اتفاق رخ داده، همه تلاش‌شان را بکنند. از بازیکنانم ممنونم، فوتبال زیبایی را نشان دادند. فکر نمی‌کنم کسانی که از تلویزیون بازی را نگاه می کردند، گلر ما را دیده باشند، به خصوص در نیمه دوم که اصلا به دروازه ما نرسیدند. واقعا جای تاسف دارد که در یک فوتبال حرفه‌ای، بعد از پنج بازی نامه بزنند که بازیکن نمی‌تواند بازی کند. از بازیکنانم بابت اینکه همه تلاش خود را کردند ممنونم و امیدوارم در بازی‌های بعدی امتیازات را کسب کنیم.

بازی؟

کل بازی در اختیار ما بود. هنوز آمار را چک نکردم ولی فکر نمی‌کنم حریف حتی یک ضربه در چارچوب داشته باشد. در کل بازی در اختیار ما بود و فقط در زدن ضربات آخر باید دقت می‌کردیم. نبود دو بازیکنمان هم بی تاثیر نبود. از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و عملکرد خوبی داشتند.

غیبت یامگا و ژستد؟

می‌شد یک روز زودتر به ما بگویند. یا حداقل در جلسه هماهنگی به آقای طاهری بگویند که دو بازیکنمان نمی‌توانند بازی کنند. نمی‌خواهم تمرکزم بهم بخورد و درباره این مسئله زیاد صحبت کنم ولی این مسائل جدید نیست و از این موارد زیاد در فوتبال دیده‌ایم. 

تاثیر بحث تبلیغات محیطی؟

بحث من این نیست و در حوزه کاری من نیست در این باره حرف بزنم. من به عنوان سرمربی این حق را داشتم که یک روز قبل از بازی یا در جلسه فنی از این قضیه مطلع شوم. اعتراض من به این است. از لحاظ فنی مگر می‌شود بگویند بازیکنت نمی‌تواند بازی کند.

مطرح شدن غیبت یامگا و ژستد از صبح در برخی رسانه‌ها؟

این رسانه‌هایی که اشاره کردید، مال همان‌هایی هستند که این اتفاق را طراحی کردند تا امروز رخ دهد. همه خوب این‌ها را می‌شناسند.

ناراحتی ژستد و یامگا؟

به جرات می‌گویم که از جذب این دو بازیکن خوشحالم. جدا از بحث فنی، به لحاظ بحث‌ حرفه‌ای گری هم حضور آن‌ها قابل توجه است. از دیگر بازیکنان بپرسید، قبل از شروع بازی، این دو بازیکنان را تشویق می‌کردند تا سه امتیاز را کسب کنیم. تنها چیزی که به آن‌ها گفتم، این بود که از آن‌ها بابت اتفاق رخ داده عذرخواهی کنم.

عملکرد تیم؟

ما حق‌مان برد بود. ما می‌توانستیم برنده شویم و اگر در زدن ضربات آخر دقت می‌کردیم، برنده می‌شدیم. کل بازی در اختیار ما بود.

بازیساز؟

ما هافبک‌های‌مان، هافبک‌های خوبی هستند و دنبال جذب هافبک بودیم ولی به لحاظ زمانی وقت کمی داشتیم. با همکارانم برای انتخاب این دو بازیکن هم وقت زیادی گذاشتیم و به ویدیو ایجنت‌ها اکتفا نکردیم. الان فقط می‌توانیم بازیکن آزاد بگیریم. بازیکن آزاد هم الان معمولا سه الی چهار ماه است تمرین نکرده است و در این شرایط به درد ما نمی‌خورد و ان‌شاءالله در نیم فصل یک بازیکن خوب جذب می‌کنیم. 

جاسوس در تیم؟

من به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم. امکان ندارد چنین چیزی در تیم من اتفاق بیافتد. تک تک بازیکنان من شریف هستند و این مسائل را از طریق دوستانم شنیده‌ام ولی در تیم من چنین چیزی وجود ندارد.

پیش از شروع این نشست خبری، محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای استقلال از هواداران استقلال در سیرجان بابت استقبال گرمشان از این تیم، تشکر کرد.