مجیدی: به تیمم اطمینان دارم

مجیدی: به تیمم اطمینان دارم

مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از مصاف با پیکان به شرح زیر است:

پیکان؟

تیم پیکان، تیم جوان و دونده‌ای است. با توجه به اینکه در پنج بازی قبلی مساوی کرده‌ایم، چاره‌ای جز برد نداریم و برای پیروزی وارد زمین می‌شویم. باید با تمرکز وارد زمین شویم و با یک بازی خوب سه امتیاز را به دست آوریم. 

تغییر زمین بازی از کرج به دستگردی؟

من هر دو زمین را ندیده‌ام و اطلاعاتی در این خصوص ندارم.

شکل بازی استقلال؟

من با همه احترام به شما، با نظرتان موافق نیستم. بروید آمار را ببینید که تیم ما در این هفته‌ها چند موقعیت ایجاد کرده است. ما در مقابل فقط صنعت نفت آبادان بالای ۸ موقعیت بالای ۸۰ درصد گلزنی داشتیم. ما جز دو بازی که ۳-۳-۴ و به خاطر شرایط تیم مقابلمان با این سیستم بازی کردیم، در سایر بازی‌ها با سیستم ۲-۵-۳ بازی کرده‌ایم. ما با توجه به بازیکنان تهاجمی‌مان، دستور کار ما بازی تهاجمی است. در برخی از بازی‌ها کیفیت لازم را نداشته‌ایم ولی در همان بازی‌ها هم موقعیت داشته‌ایم و از موقعیت‌های خود استفاده نکرده‌ایم. امیدوارم فردا از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.

نتایج استقلال؟

من قبلا هم گفته‌ام که در عرصه مربی‌گری دو کار را انجام نمی‌دهم. اول اینکه نتیجه نگرفتن را گردن داور بیاندازم و دوم اینکه نتیجه نگرفتن تیم را به گردن بازیکن بیاندازم. من به عنوان نفر اول فنی تیم استقلال تمام اتفاقات و نتایج را برعهده می‌گیرم. بنیادی‌فر قبل از دربی هم داور بازی‌های ما بوده و داور خوبی است و در کنفرانس قبل از بازی هم این را گفتم. من فکر می‌کنم در آن لحظه فقط شهامت گرفتن پنالتی را نداشت. اگر آن صحنه دقیقه ۳۰ یا ۵۰ بود، داور پنالتی می‌گرفت. اگر استقلال خوب نتیجه نگیرد و خوب بازی نکند، مسئولیتش بر عهده من است و من هیچوقت نمی‌گویم که مقصر داور است.

غایبان استقلال؟

تنها غایب ما وریا غفوری است که مصدوم است. بابک مرادی از بازیکنان خوب ماست که من شخصا او را دوست دارم. ولی نظم و انضباط تیمی اولین چیزی است که در استقلال می‌خواهم. برادر من یک روز یک ربع دیر به تمرین آمد و نگذاشتم دو هفته به تمرین بیاید و ۲۰ درصد از قراردادش را جریمه کردیم. بابک بازیکن بسیار خوبی است ولی باید در چارچوب تیم باشد. من فکر می‌کنم با توجه به صحبتم با آقای آجورلو، این بازیکن بعد از حضور در کمیته انضباطی به تمرینات باز می‌گردد. نمی‌خواهم بگویم که چه اتفاقی در تمرین افتاده چون موضوع درون خانوادگی است. ایشان باید بداند کجا بازی می‌کند و نظم و انضباط اولویت من در استقلال است. 

جایگزین وریا؟

وریا در بازی با پرسپولیس به درد ما می خورد و در بازی با صنعت نفت هم فوق العاده بود ولی متاسفانه مصدوم شد و به دربی نرسید. بازیکنان جوان دیگری داریم که می‌توانند به ما در ادامه کمک کنند.

آینده؟

قبل از بازی با پرسپولیس عرض کردم که به بازیکنانم ایمان دارم. تیمی که در ۸ بازی نمی‌بازد و تنها ۲ گل می‌خورد و آن هم در جریان بازی نیست و روی ضربات ایستگاهی است، تیم با کیفیتی است. تمام تمرکز و تلاشم را می‌گذارم تا استقلال را به کیفیت مدنظرم برسانم و مطمئنم با این بازیکنان به آن کیفیت خواهیم رسید.

اظهارات بعد از دربی؟

آن صحبت برای آن بازی بود و شرایط خاص خودش را داشت و تمرکز من روی بازی فرداست و اجازه دهید که بعدا در شرایطی مناسب‌تر در این باره صحبت می‌کنیم. 

کیفیت پایین دربی؟

برد در دربی می‌توانست به ما خیلی کمک کند. بازی دربی حساس است و این حساسیت باعث می شود تا موقعیت‌ها کم باشد. قبول دارم بازی با کیفیتی نبود. هر دو تیم فرصت‌هایی داشتند ولی این قول را می‌دهم که در بازی برگشت هواداران دو تیم بازی به مراتب جذاب‌تری را خواهند دید.