مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پس از مصاف با آلومینیوم به شرح زیر است:

بازی؟

در کل بازی خوب و جانداری بود. بعد از گل به بهترین نحو ممکن بازی را کنترل کردیم ولی در وقت‌های اضافه بازی و در یک نصفه موقعیت، تیم آلومینیوم به گل رسید و دو امتیاز بسیار حساس را از دست دادیم.

آلومینیوم مالک بازی؟

مالکیت توپ را داشتند ولی هیچگونه موقعیت گلی را در نیمه دوم به دست نیاوردند. مهم این بود که به آن‌ها موقعیت گلی ندادیم. فکر نمی‌کنم که در نیمه دوم آن‌ها موقعیت گلی به دست آورده باشند.

اعتراض به داوری؟

نه من اعتراضی به داور نکردم و به او خسته نباشید هم گفتم. فضای استادیوم، فضای جالبی نبود. در حیطه کاری من نیست ولی نمی‌دانم بازی با تماشاگر بود یا بدون تماشاگر؟ از دقیقه یک این بوقچی‌ها از آن بالا الفاظ رکیکی را به کار می‌بردند و کلا فضا قشنگ و ورزشی نبود. به هرحال باشگاه فرهنگی و ورزشی است و مردم عزیز اراک این تیم را دوست دارند ولی داور به هرجهت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ترجیح می‌دهم درباره داوری حرف نزنم و داوری به نظرم خوب بود. فضا، فضای قشنگی نبود. ما بین دو نیمه می‌خواستیم به سمت رختکن برویم ولی در سالن افراد زیادی بودند. این‌ها از کجا آمده بودند؟ بعد هم الفاظ رکیکی را استفاده می‌کردند. برای شهر اراک این بد است. اصلا راه نبود وارد رختکن شویم. همین الان بروید و ببینید چند نفر در راهرو هستند. همین الان دوربینتان بیاید و ببینید که پانصد نفر در راهرو هستند. در کل بازی خوبی بود و پیروزی را در آخرین دقایق از دست دادیم و تنها چیزی که جای بحث داشت، فضای بد استادیوم بود که از دقیقه یک تا آخر از آن بالا الفاظ رکیکی را گفتند و کسی هم کنترل نمی‌کرد و تذکری نمی‌داد. من با مدیریت باشگاه می‌خواهم صحبت کنم تا از بازی بعدی ما هم لیدرهای خود را بیاوریم تا تیم را تشویق کنند. 

انتقاد برخی کانال‌های هواداری؟

مثلا چه کانالی؟ یک نفر در خانه نشسته و چیزی نوشته است. من چه کار به کانال دارم؟ یک نفر چیزی در خانه می‌نویسد، من و شما نباید بخوانیم. این ایراد شماست و نشان می‌دهد شما خبرنگاری آماتور هستید که بعد از بازی نشسته‌اید و گوشی را باز کرده‌اید تا ببینید کانال‌ها چه گفته‌اند. من که نباید جواب کانال هواداری را بدهم. من و کادرم تصمیم می‌گیریم که چه مدلی بازی کنیم. خیلی از بازی‌ها هم خوب بازی نکرده‌ایم و در کنفرانس هم به آن اشاره کرده‌ام. من چه کار دارم که یک نفر در خانه‌اش نشسته و یک کانال زده و چیزی می‌نویسد. من نه نگاه می کنم و نه برایم مهم است. اینکه برویم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم، حرفی در آن نیست. من به کانال چه کار دارم؟ ما به گل رسیدیم. بازی در اراک سخت است و تیم آلومینیوم تیم بسیار خوبی است. من دیروز هم به این اشاره کردم. ما دنبال سه امتیاز بودیم و به بهترین نحو هم این کار را کردیم. نیمه دوم آن‌ها چند موقعیت گل داشتند؟ ما سعی کردیم گل خود را حفظ کنیم. گل آن‌ها هم در یک موقعیت نصفه و نیمه بود و ما در موقعیت پنج به دو گل خوردیم که این ایراد است و باید آن را رفع کنیم. 

تاثیر اعلام پنالتی بر شکل بازی؟

طبیعی بود وقتی به گل رسیدیم، سعی کردیم گل را حفظ کنیم و متاسفانه دو امتیاز را در وقت‌های اضافه از دست دادیم.

پنالتی؟

من صحنه را هنوز ندیده‌ام. خیلی از بازی‌ها هم پنالتی ما را نگرفته‌اند. کادر من امروز یک نفرشان به داور اعتراض نکرده است. برخی تیم‌ها را می بینیم که داد و بیداد می‌کنند و فضای عجیبی را خلق می‌کنند. 

شکل بازی‌های لیگ؟

فاصله تیم‌ها بهم نزدیک شده است و تیم‌های خوبی در لیگ هستند و حساسیت‌ها باعث شده تیم‌ها به دنبال نتیجه باشند تا بازی زیبا. البته فوتبال جهان هم به این سمت رفته و من فکر می‌کنم در نیم فصل دوم شرایط بهتر می‌شود. 

ژستد؟

من از او راضی هستم. فوق العاده کار می‌کند. از همه بازیکنانم که تلاش خود را امروز کردند هم بسیار تشکر می کنم و از آن‌ها هم راضی هستم.