مجیدی: قهرمانی در نیم فصل اهمیتی ندارد

مجیدی: قهرمانی در نیم فصل اهمیتی ندارد

مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از مصاف با مس رفسنجان به شرح زیر است:

بازی؟

همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم، بازی سختی برای ما بود. در نیمه اول فوق العاده خوب کار کردیم و فکر می‌کنم فقط یک اشتباه کردیم که آن هم منجر به گل تیم مس شد. در کل از بازیکنانم خیلی راضی هستم. خیلی با تدبیر بازی کردیم و توانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. به تیم مس هم تبریک می‌گویم. بسیار خوب و جنگنده بودند. در لیگ امسال تمام تیم‌ها جنگنده، با انگیزه و خوب هستند. در کل به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم و به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

پنالتی دوم؟

من این صحنه را دیدم و دقیقا یاد صحنه بازی با پرسپولیس افتادم که داور آنجا پنالتی نگرفت و در اینجا داور به درستی پنالتی اعلام کرد. به نظر من پنالتی بود. 

رضایت از عملکرد هافبک‌ها؟

من در کل گفتم که از بازیکنانم راضی هستم و از آن‌ها تشکر می‌کنم. تیمی که چهارده هفته نباخته است. بازیکنانم با انگیزه بودند و از آن‌ها می‌خواهم این روند را حفظ کنند. از بازیکنانم کاملا راضی بودم.

اعتراض مرادی به نیمکت نشینی در فضای مجازی؟

من ندیدم. بابک فوق العاده پسر خوب و بازیکن خوبی است ولی ما دو بازیکن در آن پست داشتیم و ترجیح دادیم که در این بازی او را در لیست نگذاریم. به هرحال بازیکن است و اتفاقا اگر بازیکنی بازی نکند و ناراحت نباشد که فوتبالیست نیست. از بابک از نظر فنی و اخلاقی راضی هستم ولی در این بازی ترجیح دادیم که جزو لیست ما نباشد.

قهرمانی در نیم فصل؟

چندین بار با بازیکنان در این رابطه صحبت کرده‌ام. تنها چیزی که می‌تواند ما را از قهرمانی دور کند همین صحبت‌ها است. قهرمانی در نیم فصل برای من هیچ اهمیتی ندارد. مهم این است که این روند تا آخر فصل تداوم داشته باشد.

قاسمی‌نژاد؟

از امین تشکر می‌کنم. دو هفته‌ای بود که به خاطر مسائلی که با تیم پدیده داشت نتوانستیم او را وارد لیست کنیم و امروز او را در اختیار داشتیم. همینطور آقای غفوری و و جلالی را بعد از سپری کردن دوران مصدومیتشان در اختیار داتیم. از همه این بازیکنان راضی هستم.

حذف از آسیا؟

من صحبت‌هایم را قبلا کرده‌ام. یک آرشیو از صحبت‌های من را بیاورید. همان زمان که می‌گفتند فرهاد مجیدی دنبال بهانه است، این روزها را می‌دیدم که می گفتم. تیم ما با چه وضعیتی به مصاف الهلال رفت و شاید مدیران وقت سه چهار روز جواب تلفن من را نمی‌دادند. من با شیمبا صحبت کرده بودم و قرار بود بیاید ولی قرارداد را مدیران وقت ارسال نکردند تا ما بدون بازیکن خارجی به مصاف الهلال برویم. باید هم تیم‌هایی مثل الهلال قهرمان شوند چون ما نه امکاناتش را داریم، نه حرفه‌ای هستیم و نه فدراسیونمان زورش را دارد. الان شما نگاه کنید که دو سال است همه بازی‌های تیم‌های ایرانی خارج برگزار می‌شود. چرا تیم من با وجود سرگروهی باید برود در امارات و با الهلال بازی کند؟ مگر تیم ملی سوریه به ایران نیامد و بازی کرد؟ برای آن‌ها کرونا نیست ولی برای باشگاه‌ها کرونا هست؟ وقتی که زور نداریم، بهتر است آن‌ها قهرمان شوند. من نمی‌خواهم خیلی از مسائل را باز کنم. مدیران وقت آنلاین می‌شدند ولی جواب ما را نمی‌دادند. چرا باید قهرمان می‌شدیم؟ چرا ما و پرسپولیس باید جلوی تماشاگر عربستانی بازی کنیم؟ تمام لیگ امارات با تماشاگر است ولی با قدرتشان بازی ما را بدون تماشاگر کردند. تا حرفی هم می‌زنیم می‌گویند مجیدی بهانه می‌آورد. فدراسیون می‌گوید ما فکر تماشاگران استقلال هستیم. اگر به فکرشان هستید، اگر حذف نمی‌شدیم، با بن‌یاس کجا باید بازی می‌کردیم؟ به ما سه کشور اعلام کردند. آن‌ها باید بگویند بین عمان و قطر و یک جای دیگر باید انتخاب کنید. این هم نتیجه کار می‌شود. آسیا باید افتخار کند که استقلال و پرسپولیس در آن شرکت کند، کار را به جایی رسانده‌ایم که ما را حذف می‌کنند. من دو سه روز است که نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم. کسانی هم که مسبب این ماجرا هستند، مسئولیت بالاتر گرفته‌اند و دارند به ریش همه ما می‌خندند.