جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی با نساجی در هفته سیزدهم لیگ برتر صحبت کرد. مشروح سخنان او را در ادامه می‌خوانید:

- بعد از دربی همیشه بازی اول سخت است. چه دربی را ببرید و چه ببازید؛ هر نتیجه‌ای که کسب کنید، بازی بعد از آن همیشه سخت است؛ به همین دلیل به ریکاوری روحی و بدنی نیاز داشتیم. برای این کار تیم را دو روز زودتر به اردو بردم تا تحت کنترل باشند و از مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کرد تا تیم در آرامش کارش را انجام دهد.

- تیم ما در ابتدای نیمه اول خوب بازی نکرد و نساجی خوب بازی را پیش برد اما می‌دانستیم آن‌ها با توجه به شکلی که دارند، سعی می‌کنند مالکانه پاس بدهند و ما اجازه دادیم این اتفاق بیفتد. نیمه اول را یک بر صفر به پایان بردیم هرچند تیم ما خوب بازی نکرد. این موضوع را به بچه‌ها هم گفتم که خوب نبودیم. با تغییراتی که دادیم و صحبت‌هایی که کردیم توانستیم بازی را در اختیار بگیریم و توانستیم بازی را چهار بر صفر کنیم. 

- می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم، عکس العمل تیم ما نسبت به شکل بازی که نیمه اول داشتیم خوب بود و از بچه‌ها هم تشکر کردم چون آن‌ها توانستند خیلی زود تاکتیک و کاری که می‌خواهیم را انجام دهند و به شکل دلخواه برسیم.

- تشکر ویژه ویژه از هواداران دارم که امروز هم سنگ تمام گذاشتند و حمایت و انرژی آن‌ها باعث شد تیم راحت‌تر رو به جلو حرکت کند و واقعا از آن‌ها ممنونم. امیدوارم تا پایان لیگ آن‌ها سربلند باشند و بتوانیم رفت و آمدشان در این سرما و سختی‌هایی که تحمل می‌کنند را جبران کنیم و تشکر ویژه از آن‌ها داشته باشیم.

- درباره رکورد صددرصد پیروزی خانگی باید بگویم که ما همه بازی‌ها باید برای برد بازی کنیم و داخل یا خارج از خانه فرقی ندارد. امروز نساجی فوتبال خوبی بازی کرد و یکی از بهترین بازی‌های این تیم بود و واقعا کیفیت خوبی به نمایش گذاشتند چون من چند بازی آن‌ها را دیده بودم و زهردار بازی کردند و نیمه اول تیم ما را تحت فشار قرار دادند. من به این فکر نمی‌کنم که در خانه بازی می‌کنیم، به این فکر می‌کنم که باید هر بازی خوب کار و تلاش کنیم و زحمت بکشیم و اینکه چه اتفاقاتی می‌افتد. باید اجازه بدهیم بازی‌ها بگذرد و ببینیم چه نتایجی رقم می‌خورد.

- ما بین دو نیمه تعویض کردیم و سعی کردیم نیروی جدیدی به تیم بدهیم چون بعد از دربی بود و تیم ممکن بود شرایط ایده آلی از نظر روحی و ذهنی نداشته باشد، سعی کردیم دو تغییر داشته باشیم که نیروی جدیدی به تیم وارد شود. با اینکه تیم ما یک بر صفر نیمه اول را برد و یک ربع آخر نیمه اول را هم خوب بود اما فوتبال باب میلم انجام نمی.شد و به همین خاطر سعی کردم تعویض کنم. پیش می‌آید و این نیست که بگوییم بازیکن‌های تعویضی که آمدند داخل یا رفتند بیرون باعث این نتیجه شدند. بعضی روزها، روز بازیکن یا یک تیم نیست و یک سری بازیکنان نیز می‌سوزند و از بین می‌روند. من نگاهم مثبت است و از تمام بازیکنانم تشکر می.کنم. دیدید لیست ما ۱۹ نفره بود و به ۲۰ نفر هم نرسیدیم اما ممنونم از بازیکنانم که یک نیم فصل پرفشار را تا اینجا پشت سرگذاشتند و مردانه جنگیدند و تلاش کردند و امیدوارم شرمنده هواداران نشویم.

- این هفته قطعا جلسه‌ای برای برنامه‌های نیم فصل خواهیم داشت؛ همچنین برای بازیکنانی که مدنظر داریم و امیدوارم شرایط برای نیم فصل دوم بهتر شود. کار در نیم فصل اول سخت بود و بازیکنان واقعا زحمت کشیدند و خوب کار کردند. هر هفته این را می‌گویم و نیاز به تکرار است که مردانگی کردند. امیدوارم نیم فصل دوم بازیکنانی که می‌خواهیم را جذب کنیم تا مهره‌هایی داشته باشیم که دست پر در لیگ شرکت کنیم.

- روزی مصاحبه کردم و به هواداران گفتم حواسشان باشد که سرمان کلاه نگذارند؛ اتفاقی که چند سال است در این فوتبال برای استقلال می‌افتد. ما حواسمان جمع است. به بازیکنان هم گفتم؛ تمرکزمان را داریم. تا قبل از بازی ما بیانیه و شکایت اتفاق می‌افتاد تا تمرکزمان را از دست بدهیم و ما این‌ها را می‌دانیم و مشکلی هم با این قضایا نداریم.

- دربی تمام شده، بازی برای هر دو تیم سنگین است و هواداران از تیم‌هایشان توقع دارند. اتفاقات بعد از بازی به حواشی خود بازی برمی‌گردد ولی ما می‌دانستیم و به بازیکنان هم گفته بودیم و درگیر آن نشدیم. من همه این مسائل را می‌دانستم و پیش بینی کرده بودم. خداراشکر  تمرکز داشتیم و آن‌هایی که مخالف استقلال و نتایج ما هستند نتوانستند به هدفشان برسند.

- بازهم تکرار می‌کنم که تیم ما حداقل نسبت به سه یا جهار تیم شرایط واقعا سخت‌تری داشت ولی با توجه به نتایجی که گرفتیم فشار را روی ما می‌اندازند و بحث قهرمانی را باز می‌کنند؛ یک بارهم بحث شکایت را پیش می‌کشند. این اتفاقات در فوتبال حرفه‌ای می‌افتد و هر باشگاهی از تیمش دفاع می‌کند. ما هم مشکلی با این موضوع نداریم تا جایی که احترام‌ها حفظ شود.