با توجه به تاکید دکتر علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر ضرورت دریافت مجوز حرفه ای و با استناد به نقش تسویه حساب های مالیاتی در روند صدور این مجوز، باشگاه استقلال حل مشکل مالیاتی باشگاه که قدمت ۱۷ ساله دارد را در دستور کار قرار داد.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، به همین منظور مدیرعامل باشگاه استقلال به مدیران باشگاه ماموریت داد موانع مالیاتی را از سر راه باشگاه برطرف کنند.

به گفته محسن شیرزادی، معاون مالی باشگاه استقلال، بدهی مالیاتی مربوط به درآمد های سال ۱۴۰۱ باشگاه که ۳۱/۸ میلیارد تومان اعلام شده بود، با تلاش و پیگیری به ۲/۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.
محسن شیرزادی در ادامه افزود در حالی که بدهی های مالیاتی انباشته شده باشگاه استقلال از حدود بیش از ۱۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام شده بود، باشگاه استقلال توانست با پیگیری های مداوم و مراجعات مکرر، این عدد را به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان کاهش دهد.

متعاقبا باشگاه جهت انعقاد تفاهم نامه مالیاتی برای اخذ مجوز حرفه ای حدودا مبلغ ۲۱ میلیارد را نقدا پرداخت کرد تا مابقی را طبق توافق با امور مالیاتی به صورت اقساط پرداخت کند. با بارگذاری این تفاهم نامه مالیاتی استقلال مشکلی از سمت بدهی مالیاتی برای اخذ مجوز حرفه ای نخواهد داشت.